M51 i nowy teleskop

M51 i nowy teleskop

Chciałbym pochwalić się, że do mojej rodziny dołączył nowy członek. Jest nią tuba optyczna DO-GSO z 6 calowym lustrem wtórnym, światło siła F/4, ogniskowa 600mm. Tuba stała się aktualnie moim głównym teleskopem do astrofotografii, a i widoki w takim 6 calowym lustrze gołym okiem wgniatają mnie w ziemię.

Wybaczcie, że fotki nieco jak by nie ostre, ale ciężko mi przy tym świetle to porządnie zrobić.

Długo rozważałem czy iść w obiektywy, małe refraktorki czy właśnie w takie tuby konstrukcji newtona. Obiektywy wyleciały bo to co za nimi mnie przekonywało to fakt, iż mogę robić nimi zdjęcia nie tylko wszechświata, a też próbować sił w innej fotografii. Kto mnie już trochę czyta, ten wie, że fotograf ze mnie taki, że wychodzą same ,,zwykły pstryk", a częstotliwość robienia zdjęć nie zwróci mi minimum 3000zł wydanych na przyzwoity obiektyw o parametrach jakie są mi potrzebne. Do ,,klasycznych" zdjęć starcza mi kitowy obiektyw sony.

Są jeszcze elegancki refraktorki które były by idealnymi teleskopami na mój statyw pod względem wagi. Taki ED80 czy ED72 od Sky Watchera byłby jak znalazł i pewnie dało by radę 5 minut świecić bez ruszenia zdjęcia (ziemia się kręci i trzeba to precyzyjnie korygować w astrofotografii deep sky). Jedna ta opcja jakoś mnie nie kręciła i wewnętrznie czułem, że nie.



Teleskopy typu Newton to już kawał sprzętu, który znacząco obciąża statyw taki jak mój dając w efekcie mniejsze możliwości jeśli chodzi o precyzję prowadzenia za ciałem niebieskim. Tuba Delta Optical GSO 6" F/4 M-LRN OTA mimo wszystko wydała mi się idealna. Duża światłosiła daje możliwość krótszych ekspozycji. Ogniskowa 600mm jest jeszcze do ogarnięcia. No i co? I bez żadnego problemu mogę zbierać klatki naświetlane 2 minut z idealnie punktowymi gwiazdkami (no prawie, bo potrzebne jest jeszcze szkiełko które wyeliminuje kome, ale to kolejne 1000zł z portfela, więc na spokojnie bo będę głodny chodził). Dodatkowo można przez to patrzeć, a jakość tej optyki w stosunku do ceny jest olśniewająca ʕ•ᴥ•ʔ

No i wyciąg z mikrofokuserem, który pozwala na precyzyjne ustawienie ostrości. To nic bo i tak robię to na oko nie wykorzystując znanych mi metod do precyzyjnego idealnego ustawienia ostrości |૦ઁ෴૦ઁ| Ale fajnie brzmi jak piszę o precyzyjnym wyciągu z mikrofokuserem.

wyciąg astrofotografia

No okej, podsumowując - teraz nauka, ogarnianie ostrości, obróbki i poćwiczyć ustawianie montażu precyzyjnie na biegun polarny. 

Z tego wyszło mi takie zdjęcie:
m51 galaktyka

Parametry:
ISO 1600
1h i 10 minut materiału w klatkach po 4 minuty
Klatki kalibrujące to tylko Darki które robiłem po raz ostatni. Nie wiedziałem o tym, że dodają mi tylko więcej szumu niż realnie w czymś pomagają. Na pewno nie w takich ilościach jak ja je robiłem. Za to trzeba zrobić Flaty. Klatki kalibrujące które mają mi usunąć aberracje chromatyczną, syfy na matrycy i inne niedoskonałości optyki. Ponoć dodają zdjęciu niesamowitej głębi. Robi się je prosto -> Tuba wcelowana w komputer z ustawioną białą stroną w Paincie i maksymalnej jasności monitora. ISO 100 i czas musi być eksperymentalnie dobrany tak by histogram był miej więcej na środku. Powinny wyjść szare. Spróbuje :)

To by było na tyle

Facebook: Paweł M Fanpage: Wizjoner Bez Wizji Instagram: Imnotokej

Na koniec pokaże wam zdjęcie tej galaktyki jakie wykonał niesamowity kosmiczny teleskop Hubbla. Dzięki uprzejmości NASA mogę wam to legalnie pokazać : )
M51 i nowy teleskop

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę. Z małym ale...
Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane no chyba, że komentarz będzie mimo to konstruktywny to biorę to na klatę. Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2019 Wizjoner bez wizji - Blog LifeStylowy , Blogger