Astrofotograficznie ubogie lato 2019

Lato to ciepłe i przyjemne wieczory. Długie dni i krótkie noce. Też upały, w tym roku po raz kolejny rekordowe, a za rok nasz gatunek ludzki zobaczycie, że znowu pójdzie po rekord. Niebo nie jest limitem, czy jak to było? Rekord za rekordem :)

Natomiast ja do Was dziś pisze z małym podsumowaniem tego sezonu pod względem astrofotografi. Czasu było mało, dużo grania muzyki i wesołych chwil na plaży. To z tych dobrych wymówek, z tych złych - potwornie zaświetlone niebo i jeden klub wspaniałomyślnie rozświetlał niebo tańczącym reflektorem. Że też to jest legalne... Nie wiem, ludzie zaświetlą wszystko w imię pokazania postępu cywilizacji, a tracą piękne widoki świata w którym mieszkamy. Nie rozumiem, siedzę sobie fajnie na plaży, widzę gwiazdy bo jest kurde noc, a tu nagle idą dzbany i oświetlają sobie drogę telefonem. Na pewno nie wiedzą co to akomodacja oka i że ludzi narząd wzroku potrafi się dostosować. jeszcze lepiej widać niż w świetle. To też w pośpiechu popełniłem te dwa zdjęcia:
M27 z dnia 11.08.2019r. To pojedyncza klatka bo to jakoś lepiej wygląda niż stack całego zebranego materiału. Nie wiem czemu jeszcze. Robione tubą optyczną 600mm, czas to 60s ISO3200. Dodatkowo nie zauważyłem, że źle skolimowałem teleskop i wyszło tak a nie inaczej. Ale jakoś miło mi się na to patrzy w sumie to wrzucam :P
M27 to taki fajny obiekt. Skończyła sobie tam życie pewna gwiazda i ukoronowała to wydarzenie taką piękną mgławicą.

Gwiazda Deneb z 22.08.2019r Robione przez Jupitera 135mm, czas to 39 minut w klatkach po 1 minucie. ISO 3200
W tej okolicy nieba na innych zdjęciach jest niesamowicie kolorowo. Cuś robię źle i nie wiem o czymś, bo u mnie tak w kij z tym kolorowo. Jak mówię, to je kaszubska astrofotografia trochę 😝

Zawsze to nowe doświadczenia, a mi sprawia radość. Najlepsze w astrofotografii amatorskiej jest jej brak sensu - i tak wszystko już jest sfotografowane lepiej i fajniej. Tak, że tworzenie swojej galerii to po prostu fajna sprawa pozbawiona presji :P

Przy okazji pokaże Wam jak wygląda mój astro kącik:
Przed
Po Co się zmieniło?
I też na instagrama zapraszam gdzie wrzucam czasem jakieś pierdoły związane z astronomią.


Bo tak jak mówiłem, było trochę grania w to lato😇


To na tyle dziś. Przed nami długie zimne noce. Jesień 2019 jestem gotów 😁

Facebook: Paweł M Fanpage: Wizjoner Bez Wizji Instagram: Imnotokej



2 komentarze:

  1. "Najlepsze w astrofotografii amatorskiej jest jej brak sensu - i tak wszystko już jest sfotografowane lepiej i fajniej. Tak, że tworzenie swojej galerii to po prostu fajna sprawa pozbawiona presji :P" - mogę zamienić w tym stwierdzeniu astrofotografię amatorską na którekolwiek z moich zajęć i wychodzi całkiem pomocne założenie przy walce z blokadą twórczą. Chyba własnie mi przypadkiem pomogłeś - dziękuję! x)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem lepiej wyłączyć internet i czuć się jak badacz odkrywca na chwile w potrzebie ucieczki od tego całego zgiełku :)
      Po za tym dziękuję, to pierwszy komentarz na tym blogu i bardzo mi miło

      Usuń

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę. Z małym ale...
Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane no chyba, że komentarz będzie mimo to konstruktywny to biorę to na klatę. Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2019 Wizjoner bez wizji - Blog LifeStylowy , Blogger