Astrofotografia Galeria

Astrofotografia Portfolio


Astrofotografia Galeria


Astrofotografia nie jedno ma imię. Można fotografować obiekty układu słonecznego takie jak planety, czy księżyc. Można robić piękne zdjęcia pejzaży na tle naszego domu drogi mlecznej. Można też fotografować obiekty głębokiego nieba i to właśnie one powodują u mnie szybsze bicie serca.
Astrofotografia Portfolio

Gdy wymyśliłem sobie, że właśnie to będę robił nie zdawałem sobie jeszcze sprawy jak trudną i drogą sztukę sobie wymyśliłem.
Astrofotografia Portfolio

Zapyta ktoś pytanie jaki jest sens podejmowania tego trudu i męczenia się astrofotografią skoro w internecie są tysiące lepszych zdjęć. Ja odpowiem, że jeszcze nie wiem, ale serce mi szybciej bije na myśl o kosmosie, więc to robię.

Paweł Marczykowski Astrofotografia Galeria 

Wielka mgławica w Orionie. Newton 6" 15 minut po 30s ISO 1600. 


M37 z Woźnicy. 10 minut Newton 6"


M81 i M82 moja ulubiona parka galaktyk. Tym razem fotka Newtonem 6" ISO1600 i 10 minut w 30s klatkach.Niby mało, ale podoba mi się prostota i estetyka tego kadru. 15.01.2020


M31 30.10.2019 20x 1minuta ISO 3200 Sony A58, Jupiter 37A f3,5


Gromada podwójna w Perseuszu NGC 869 oraz NGC 884 26.09.2019 Jupiter 37A F3,5 ISO800 około 15 minut materiału + Flaty. Jak to pisałem już na swoim instagramie - może nie jest to super atrakcyjny fotograficzny obiekt, ale do obserwacji to chyba moja ulubiona gromada gwiazd. Absolutnie piorunujący widok już w lornetce. Łatwo ją znaleźć, wystarczy pokręcić trochę szukaczem między Kasjopeją, a Perseuszem i łatwo rzuci się w oko.


M33 Galaktyka Trójkąta 26.09.2019 Fotografowana poprzez Jupiter 37A 135mm F3,5 ISO800 i jakieś 28 minut materiału + flaty, więc mało. Tego dnia było potwornie wilgotno i bałem się o sprzęt, więc sesja skrócona. 


m51 astrophoto
21.04.2019 Galaktyka M51 -
Tuba optyczna 6" F/4 M-LRN OTA / Sony STL-A58 / ISO1600 1h i 10 minut materiału w klatkach po 2 minuty. Montaż EQM-35 PRO
arktur
18.04.2019 Pierwsza Klatka wykonana teleskopem DSO-GO 6" f/4 Gwiazda Arktur
mars i plejady
3.04.2019 Mars i Plejady
tryplet lwa
Tryplet Lwa Sony STL-a58 / Jupiter37A / F5,6 / ISO 800 /
orion we władysławowie
4.03.2019 Pożegnanie Konstelacji Oriona we Władysławowie w sezonie 2019. Kolejny raz się zobaczymy jesienią późno w nocy. Obiecuję, będę lepiej przygotowany :)
orion na szeroko
3.03.2019 Fragment Konstelacji Oriona Sony STL-a58 z obiektywem Jupiter 37A. Fotografia to miks materiału z różnych dni. 
M51
28.02.2019 Koszmarne zdjęcie Galaktyki M51 Pokazuje by pokazać jaką drogę przeszedłem. Zdjęcie wykonane lustrzanką Sony STL-a58 i obiektywem o ogniskowej 135mm Jupiter 37A
IWAMOTO
13.02.2019 C/2018 Iwamoto Y1 i obok galaktyka NGC 2903 No kto by się spodziewał, że fotografowanie komety może być trudne? Niestety wyszło to tak.
5.02.2019 Mrozy nieco zelżały, więc dało się nieco bardziej komfortowo focić kosmos. Na zdjęciu chyba najczęściej fotografowany fragment nieba czyli Orion.
5.02.2019 Galaktyki w wielkiej niedźwiedzicy M81 i M82 Piękna para jasnych galaktyk w obiektywie Jupiter 37A
28.11.2018 Wielka galaktyka w Andromedzie - Bezpośrednia gigantyczna sąsiadka drogi mlecznej która jest na kursie kolizyjnym z nasza galaktyką. Co to będzie za widok za te kilka miliardów lat jak się zderzą : )
28.11.2018 Plejady - Obiekt ten jest przepięknym obiektem do podglądania w teleskopie czy lornetce. Widać go gołym okiem już pod nawet jasnym niebem.
Listopad 2018 i pierwsze starcie z M81 i M82 




To nie zawsze wychodzi tak jak powinno :)














🔭 Gdy następnym razem będziesz na niego patrzał to chciałbym byś wiedział... Księżyc jest naszym jedynym naturalnym satelitą (Jowisz ma np 79 księżyców jeba**). Jego średnia odległość od nas to 385K km czyli całkiem ładny spacer. Do konca nie jesteśmy pewni jak powstał, ale najprawdopodobniej to kiedyś była część ziemi. Dawno dawno temu, gdy ziemia była bardzo młoda i gorąca, wręcz mokra ognista skała, to coś wielkiego w nią wleciało. Księżyc to resztki tej kolizji, które z pomocą grawitacji(cząstka czy fala? czym jest grawitacja?) Zlepiły się w jedną ogromną skałę. Jest wielki i piękny :3 Fotografie są mojego autorstwa. Ostatnie zdjęcie to Jowisz, ale muszę podnieść jeszcze trochę skilla by pokazać wam jego powierzchnię. Te dwie gwiazdeczki obok niego to jego dwa najbliższe księżyce, Io i Europa najprawdopodobniej. Na lewo bardzo słabo widać jeszcze jeden i to chyba jest Kallisto. Może będzie tego więcej na tym instagramie. Wszechświat pasjonuje mnie od poczęcia, był moja pierwsza zajawka, a teraz mam ich kilkanaście i w sumie to dużo rzeczy mnie zajmuje i nie umie przestać. A ja lubię się dzielić tym co we mnie siedzi : ) 🌃🌉 #BardzoAmatorskaAstrofotografia #moon #space #io #europa #jupiter #passion #stars #love #my #life #photo #view #nature #naturelover #astronomy
Post udostępniony przez Paweł Marczykowski (@imnotokej)


Astrofotografia nie jedno ma imię.

Powrót do Strony Głównej Galerii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę. Z małym ale...
Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane no chyba, że komentarz będzie mimo to konstruktywny to biorę to na klatę. Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2019 Wizjoner bez wizji - Blog LifeStylowy , Blogger