Jak prawidłowo czytać książki?


W tym artykule chciałbym opowiedzieć o tym jak moim zdaniem należy czytać książki. Oczywiście to moje zdanie i nikomu nie mam prawa narzucać swojego zdania. Jednak, Drodzy Czytelnicy, chce się tym podzielić z internetem.

Dużo jest różnych materiałów o tym jak czytać i uczyć się szybciej. Kursy szybkiego czytania i specjalne metody na zapamiętywanie. Ja sam kiedyś zachłyśnięty rozwojem osobistym popełniłem taki materiał. Lecz w tym momencie nie czytam szybko. Czytam powoli wypowiadając w głowie każde słowo. Powoli i delikatnie przekładam kartki delektując się jak by wchłanianą treścią. Nie raz powtarzam dany fragment. Książki traktuje z szacunkiem i po przeczytaniu pozwalam im dekorować mój kąt na tej planecie. Dając wyraz temu co wkładałem do mojego umysłu i co stawało się kolejnym budulcem moich myśli i światopoglądu.

Gdy coś jest dla mnie ważne lub chce się nauczyć z książki czegoś to po prostu przerywam i robię sobie notatki. Więcej do nich nie muszę wracać.

Są książki które trzeba szybko przeczytać, wysnuć wnioski i zaszufladkować. To każdy musi sam zadecydować, które książki takie są.

Czy czytanie książek czyni kogoś lepszym? Mówi się w pewnych kręgach o oczytanych ludziach z pewną dozą wychwalania. Ja czytam dużo, chociaż wcale lepszy, mądrzejszy i szczęśliwszy od innych się nie czuję.

Facebook: Paweł M Fanpage: Wizjoner Bez Wizji Instagram: Imnotokej

Jak prawidłowo czytać książki?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę. Z małym ale...
Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane no chyba, że komentarz będzie mimo to konstruktywny to biorę to na klatę. Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2019 Wizjoner bez wizji - Blog LifeStylowy , Blogger